Responsive Ad Slot

ÖNE ÇIKANLAR

latest

BABAESKİ'DE SÜRÜ YÖNETİM KURSU

Çarşamba, Kasım 22, 2017


Babaeski İlçesi’nde Çoban/Sürü Yönetim Elemanı (Küçükbaş Hayvan) mesleki eğitim kursu açıldı.

Kırklareli  Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü (İdare Yetkilisi), Babaeski Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü (Yüklenici), Babaeski İlçe Tarım Gıda  Müdürlüğü (İşbirliği Yapılan Kuruluş) ve Kırklareli Damızlık Koyun keçi Yetiştiricileri Birliği (İşbirliği Yapılan Kuruluş) arasında imzalanan 4’lü protokol ile açılan Çoban/Sürü Yönetim Elemanı (Küçükbaş Hayvan) mesleki eğitim kursu başladı.

Babaeski Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü ev sahipliğinde, Öğretmen Evinde  başlayan Kursa, bay ve bayan toplam 18 kişi katıldı.

Mesleki Eğitim Kursuna; Kırklareli Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürü Hasan Aksoy, Babaeski Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Taner Turan, Babaeski İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü İsmail Küçük, Kırklareli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Bülent Oral ve Kursiyer Öğrenciler katıldı.

Toplam 4 hafta sürecek olan mesleki eğitim kursunda dersler, Babaeski İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü İsmail Küçük, tarafından verilecek.

Kursun amacı ile ilgili bir açıklama yapan, Kırklareli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Bülent Oral; “Çoban/Sürü Yönetim Elemanı (Küçükbaş Hayvan) mesleki eğitim kursunda Küçükbaş hayvancılık yetiştiricilerinin kaliteli bir şekilde eğitilmesi, bunun da ürettikleri hayvanlara katma değer sağlayarak, kendi bütçelerine + gelir takviyesi yapması amaçlanmaktadır. Yani kısacası bu kursta günümüz koşullarında ki ortama ayak uydurarak, hayvanların beslenmesi, bakımı, doğumu ve hastalıklarla mücadele bilgilendirmesi yapacağız. Bu işle ilgilenen 10 yaşından 60 yaşına kadar kişilerde kara düzen değil de bilinçli bir şekilde hayvancılık yapılması hedeflenmektedir. Çünkü artık her şey teknolojik ürünlerle yapılıyor, işte yem karma makinalarının kullanılması, süt sağma ünitelerinin kullanılması yani amaç modern teknoloji takip ederek, ona ayak uydurmak. Kursumuzda işletmelerde hazırlanan görsellerimiz, sinevizyon eşliğinde teorik bilgilerle anlatılacak, 4’lü protokol ile imzalanan bu mesleki eğitim kursu, kursiyerlerimiz için çok yararlı olacaktır” dedi.
-Haber: Metin KARAKUŞ/Babaeski

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

KAÇIRMAYIN
© Tüm hakları saklıdır.
2010 2020