Responsive Ad Slot

ÖNE ÇIKANLAR

latest

ALPULLU ŞEKER’İ KASIM’DA ALACAKLAR

Pazar, Eylül 02, 2018

Kırklareli Valisi Osman Bilgin, özelleştirilen Alpullu Şeker Fabrikası’nın yeni sahiplerinin Kasım ayında fabrikayı alacaklarını, yeni yatırımcının burada Torku benzeri bir yapı kurmak istediğini söyledi. Bilgin, şu an 30 bin ton civarında olan pancar üretiminin de 300 bin ton civarına çıkması gerektiğini belirtti.
Kırklareli Valisi Osman Bilgin, Alpullu Şeker Fabrikası, pancar ekimi, tarım ve hayvancılık üzerine açıklamalarda bulundu.
Özelleştirilen Alpullu Şeker Fabrikası ile ilgili bilgi veren Vali Bilgin, fabrikanın yeni sahiplerinin Kasım ayında fabrikayı alacaklarını söyledi.
Bilgin; “Şeker fabrikası sahipleriyle görüştük. Hatta Babaeski’deyken basın açıklamasını da yapmıştık. Şeker fabrikası sahipleri şeker fabrikasını 11 Kasım’da alacaklar. Bir an evvel faaliyete geçirmek istiyorlar. Çok optimal bir yatırım olması sebebiyle bunu almak istiyorlar ve Torku benzeri bir yapı kurmak istiyorlar. 200 trilyona yakın hatta belki şimdi Euro ve dolar arttığı için 250 trilyona yakın bir yatırım yaparak fabrikayı ayağa kaldırmak istiyorlar. Şeker pancarı ekiminin şu an 30 bin tonlarda olduğunu, 300 bin ton üretim yapılması gerektiğini ve dolayısıyla kendilerinin bizden yardım istediklerini, vatandaşların şeker pancarı ekimi konusunda hassasiyet göstermeleri gerektiğini ve bu konularda mutlaka kendilerinin de sahip oldukları arazilerde ekim yaparak bu işi mutlaka yapmak istediklerini belirttiler. Biz de vatandaşlara Tarım Müdürlüğü kanalıyla bilgilendirme yapıyoruz. Bir de oradaki fabrika sadece Kırklareli’ne hizmet eden bir fabrika değil. Aynı zamanda yakın olan illerimize, Trakya’daki illerimize hizmet eden bir fabrika. Yoğun bir çalışma yapıyorlar. Geçen Aksaray’a, oradan Konya’ya gittiler. Aksaray’da özel bir şeker fabrikası var onu gezdiler. Yurtdışından örneklerine baktılar. Onlar ciddi bir yatırımcı ve sadece şeker üretmek de istemiyorlar orada. Şekerin yanında başka ürünler de üretip ekonomiye kazandırıp kendilerine de faydalı olacak bir tesis yapmak istiyorlar. Bu da bizim için sevindirici bir şey” dedi.
“BUĞDAY-AYÇİÇEK EKİMİNİN YANLIŞ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM”
Vali Osman Bilgin, Kırklareli’nin hem sanayisi, hem turizmi, hem de eğitim alanında girdileri ve tarım sektöründe hakimiyeti olan bir il olduğunu belirtti.
Kırklareli’nin tarım sektöründen ziyade hayvancılık sektörüyle de öne çıkması gerektiğini düşündüğünü söyleyen Bilgin; “Bu il turizm kenti mi olmalı sanayi kenti mi’ sorusuna cevap olarak ‘turizm kenti’ demenin yetersiz olduğu kanaatindeyim. Bu il turizm kenti unvanını da hak ediyor ve olabilir, sanayi kenti unvanını da hak ediyor, olabilir. Tarım ve özellikle hayvancılık kısmı da önemli. Ben tarım kısmından ziyade hayvancılık kısmını önemsiyorum. Bence burada buğday, arpa ve ayçiçeği ekiminin olabildiğince optimal seviyelere indirilip hayvancılığa daha ağırlık verilmesi ve hayvancılığı destekleyen ürün yelpazesinin geliştirilmesiyle Türkiye’nin hayvancılık merkezi olabileceğini düşünüyorum. Hem büyük hem de küçükbaş hayvancılık denince Kırklareli’nin akla gelmesi gerektiğini düşünüyorum. Açık konuşuyorum ben burada buğday ekiminin çok doğru olmadığını düşünüyorum. Belki yanlış düşünüyorum ama böyle düşünüyorum. Ayçiçek ekiminin yanlış olduğunu düşünüyorum. Bunlar kolay yapılabilir şeyler oldukları için insanların bu yolla tarım yaptıklarını düşünüyorum. Ama bu Kırklareli’ye özel bir şey değil. Mesela diyorlar ki ‘Kırklareli halkı çok rahat’. Rahat da bugün artık Karadeniz, Anadolu, Doğu halkı da buradan çok farklı değil. Türkiye’nin hepsi öyle. Artık çalışmıyoruz, eskisi gibi değiliz. Bizim işlerimizi artık yurtdışından gelen vatandaşlar yapıyor. Afganistan, Pakistan, İran, Suriye, Irak… Maalesef öyle bir durumdayız kimse kusura bakmasın. Bu il değil her yer için bu öyle. Dolayısıyla burada Kırklareli’yi suçlamanın anlamı yok. Herkes kendi bulunduğu yeri yerer ya biz de kendi bulunduğumuz yeri yeriyoruz. Yoksa Kırklareli’ne özel bir durum değil. Yapı genel olarak aynı.” diye konuştu.

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

KAÇIRMAYIN
© Tüm hakları saklıdır.
2010 2020